desastres

_després de molts anys tinc a les mans la reproducció dels 82 gravats de los desastres de la guerra de goya_ ignoro encara si suposa un missatge supra o intravenós, la qüestió és que des del diumenge passat em plantejo seriosament fer unes variacions o re-visitacions als esmentats gravats_ crec que hi ha quelcom de deute amb el meu passat i, entre goya i mussorskij, se'm presenta, potser ara, una oportunitat per retornar a un nou espai plàstic i alhora expositiu_ si més no l'inici d'una altre però, renovada relació obtusa, entre el fet creatiu i l'exposició física i cansada envers l'espai, entre el moviment i la quietut, entre el saber i la consciència més profunda...
_també per repassar els meus propis desastres davant de la poca operativitat i interconnexió amb el meu poc real o minsos marketing i públic-
_quasi mort el món pràctic de fer difusió física de la meva obra, salvo per internet i alguna cosa més, importants sí, però esporàdiques_
_ sempre preferència a l'obra més recent, en aquest cas també_
_ considero molt atractiu alhora poguer acostar-se de la mà d'aquest mite dels gravats d'aquest mite de l'art universal al mite de la guerra_ l'idiotesa i el drama de la guerra: les guerres com a plat gastronomic quasi inofensiu i inexpressiu de la nostre cotidianitat més avorrida, avorrida i banal per culpa de la repetició i l'abús sistemàtic i interessat del poder o poders que ens envolten i ofeguen cada dia més i més_
_aviam què, doncs...




0 comentaris :: desastres